Az Oculus Rift VR-rendszer megjelenésekor egy 1000 dollárnál is drágább gamer PC-re volt szükség ahhoz, hogy a headsetet használni lehessen. Aztán jöttek az Oculus Touch kontrollerek.
Szerencsére az Oculus elérhetővé tett egy olyan új technológiát, amely lehetővé teszi a Rift használatát olcsóbb PC-ken is. Mostantól akár egy 500 dolláros, már VR-kész számítógép is ki tudja szolgálni a VR-headsetet.
Az Oculus szerint egy Core i3-as CPU, 8 GB RAM, valamint egy AMD RX 400-as vagy NVIDIA GeForce GTX 900-as, 1000-es szériás grafikus kártya jelentik a minimum követelményeket.
A technológia immáron adott az effajta PC-k kiszolgálására. A neve Asynschronous Spacewarp (ASW), és gyakorlatilag a frame-ráta kisimításával lehetővé teszi, hogy a processzor és a videokártya a szükséges munka felét végezze.
Az Oculus Rift eddig olyan PC-t igényelt, amely 90 fps-sel működött, most azonban a 45 fps is elegendő az ASW-nek hála. A technológia a többi képkockát extrapolálja, és így a VR-élmény úgy tűnik, mintha 90 fps-sel működne.
Az élmény a fejlesztők szerint az esetek többségében azonos, de persze lehetnek problémák az olcsóbb gépeken.