Tegnap kezdetét vette a világ legnevesebbnek tartott gamer eseménye. A kényelmesen csak E3 néven emlegetett Electronic Entertainment Expón a jövőben megjelenő játékoké a főszerep, az érdeklődők többek közt a GameStaron is követhetik a rendezvényt. Az eheti gamer-paradicsom felvezetéséről a Facebook tulajdonában lévő Oculus VR gondoskodott, a vállalat ugyanis az Oculus Rift gépigényének bejelentése után a múlt héten végre leleplezte a fogyasztói piacra kerülő végleges VR-headsetet is. A 2016 első negyedévében elérhetővé váló hardver várható áráról továbbra sincs információ, de garantáltan nem lesz olcsó mulatság.
Helló, Microsoft!
A Microsoft sokat beszélt az elmúlt időszakban a gamerek kiszolgálásáról, ám itt nem csak az Xbox konzollal rendelkezőkről van szó, a vállalat szeretne a PC-s játékosok tudatába is visszaszivárogni. A keménymagos PC-s játékosok valamilyen szinten általában érdeklődnek az Oculus Rift iránt, így a redmondiak lepaktáltak az Oculusszal, hogy kerüljön egy vezeték nélküli Xbox One gamepad is a termék dobozába. A kontroller mellé természetesen jár a kizárólag Windows 10-zel kompatibilis, számítógépes vevőegység is. A régi rendszerekkel való inkompatibilitás feltehetően nem nagy probléma, hiszen egyrészt a Windows 7 / 8.x licenccel rendelkezők a kiadása után egy évig ingyen frissíthetnek majd az új operációs rendszerre, plusz a PC-s játékosoknak már csak a DirectX 12 miatt is megéri átállni rá.
Megemlítendő, hogy az Xbox One játékok átstreamelhetőek lesznek a számítógépekre, így Oculus Rifttel is lehet majd élvezni őket. Ettől még nem lesznek térbeliek, fejmozgatásra interaktívak: sima 2D-s síkban látják majd a grafikát a játékosok, mintha a tévéjüket néznék. A megoldás egyetlen előnye, hogy a Rifttel játszva kizárhatóak a környezeti fények.
Fejhallgató, infravörös követés, Oculus Touch
A fogyasztói piacra kerülő Oculus Rift lényegében a legutóbbi Crescent Bay prototípus továbbfejlesztett változata. A belsőt tekintve elvileg nem változott semmi, amelybe beleértendőek a viselő szemei előtt elhelyezkedő, egyenként 1080×1200 pixeles OLED kijelzők. A headsetben a kijelzők és szemek közt optikai lencsék találhatóak, az optimális játékélmény érdekében ezek pontos pozícióját egy tekerővel szabhatják testre a felhasználók.
A Rifthez járni fog egy sztereó fülhallgatópár is, a hangszórók a Rift oldalsó pántjaira lettek felcsatlakoztatva. A vásárlók persze leszedhetik ezeket, ha inkább a saját fejhallgatójukat használnák. A Rift működéséhez elengedhetetlenül szükséges infravörös követőrendszer is trendibb külsőt kapott a korábban látottnál, ez a komponens teszi lehetővé a VR-headset térbeli helyzetének precíz meghatározását.
A microsoftos szál mellett az este második meglepetése az Oculus Rift egyéni vezélőegységének, az Oculus Touch-nak a bejelentése volt. Kettő darab egységről van szó, külön a bal és jobb kezekbe, a fent említett infravörös egység ezek helyzetét is képes követni. A vezérlők célja a karok és kezek „emulálása” a játékokban, ezek használatával természetesebb interakcióba lépni a virtuális világgal.
Szoftveres ökoszisztéma
Piacra kerülésekor az Oculus Rift elméletileg elég széleskörű szoftveres kínálattal fog rendelkezni, a saját programboltjából is lehet majd tartalmakat vásárolni hozzá. Belső és külső nézetes játékok rögtön elérhetőek lesznek hozzá. A fejlesztők ösztönzése érdekében az Oculus VR létrehozott egy 10 millió dolláros keretösszegű programot, azaz fizetni is hajlandó nekik a Rift támogatásáért. A VR-headsethez tartozó kliensprogram nem csak programboltként funkcionál majd, hanem közösségi funkciókat (barátlista, chat és egyebek) is tartalmaz.
Ti mennyi pénzt lennétek hajlandóak kiadni az Oculus Riftért?