A VR-headsetek mostanában nagy figyelmet kapnak, és a mobilos szektorban is előretörtek a Samsung Gear VR-nek és a Google Cardboardnak hála. Sokan azonban nem ismerik ezeket.
Egy friss tanulmány szerint az amerikaiak mindössze 33 százaléka ismeri a legfőbb VR-headseteket. A Horizon Media kutatása 3000 embert érintett, és állítólag jól tükrözi az amerikai összképet.
Miközben 33 százalék ismerte a főbb eszközöket, 36 százalék nyilatkozta azt, hogy szeretne is egyet. 55 százalékot hidegen hagyott a téma. Meg kell jegyezni, hogy a tanulmány a konkrét készülékekről szólt, és nem a virtuális valóság fogalmáról.
Az eredmények azt mutatják, hogy amennyiben a Samsung, a Google, az HTC vagy az Oculus szélesebb rétegeket is el akar érni a tech iránt érdeklődők mellett, akkor az általános fogyasztók felé irányuló marketingbe is be kell fektetniük. Az árral nem feltétlen lesz gond, az olcsó modellek mellett ingyenesek is vannak, például a McDonald'stól és a Coca-Colától.
A tanulmány az online beszélgetéseket és tapasztalatokat is vizsgálta. Ezek alapján az érdeklődők 93 százaléka játékra akarja használni a headseteket.