A Kotaku ausztrál kirendeltségének beszámolója alapján a Microsoft játékkonzolos részlege érdekes ötlettel játszik, ugyanis egyelőre nincs kizárva annak lehetősége, hogy megpróbálják az Xbox 360-ra írt játékokat emuláció segítségével futtathatóvá tenni a szeptemberben hazánkba is megérkező Xbox One hardverén. Ezt a Build 2014 konferencián Frank Savage árulta el a közönség egyik tagjának kérdésére, a férfi a játékfejlesztőkkel való kapcsolattartásért felelős csapat feje a Microsoftnál.
„Vannak erre vonatkozó tervek, ám egyelőre nem gondoltuk végig a dolgot. Mint kiderült nehéz PowerPC-s cuccokat emulálni x86-on. Szóval momentán nem kívánunk kapcsolódó bejelentést tenni, de én személyesen nagyon örülnék neki” – árulta el Savage.
A férfi válaszában a két „doboz” rendkívül eltérő hardveres platformjára célzott: az Xbox 360-ban az eredetileg még az Apple-IBM-Motorola tengely által kitalált PowerPC architektúrájú processzor dolgozik, míg az Xbox One-ban már Intel x86-os utasításkészletű AMD központi egység található.
Természetesen nem érdemes előre inni a medve bőrére, azonban ha sikerülne megoldani az előző generációs játékok futtatását, az nagy eladási pont lehetne a konzol mellett. A rivális PlayStation 4 önmagában szintén nem támogatja a PS3-ra íródott játékok futtatását, azonban online streameléses módszerrel azok elméletileg játszhatóak lesznek majd a konzolon.