Sok-sok nagyon fontos változást hoz a játékok világába a Gears of War 4 - eltekintve attól, hogy maga a játék jó-e vagy sem. A GoW4 az első olyan multiplatformos játék, amely PC-n teljesen szakít a régebbi szabványokkal: kizárólag Windows 10 alatt fut és csakis DirectX 12 API-t támogat. Ezek nagy szavak, amit tovább erősít, hogy a játék már az Unreal Engine 4-et használja és az alapoktól írták újra az egész játékot.
Új API, új trükkök
A DX12 lényege, hogy alacsonyszintű, vagyis CTM - Close to Metal programozási felület és ennek köszönhetően jobban képes kihasználni a videokártya, a CPU és az egész gép erőforrásait. A DX12-vel együtt járt a párhuzamosíthatóság javulása is, továbbá a játékmotor készítői így sokkal jobb visszacsatolást kapnak arról, hogy éppen a hardvernek mely részei vannak a legjobban leterhelve. Ez nagyon fontos, és egy roppant érdekes változást is hozott a Gears of War 4 esetében.
Hardveréhes GoW4
Az új játék, amit egyébként csak a Windows Áruházban lehet beszerezni, a nagy online játékhálózaton nem, nagyon válogatós. A játéknak Windows 10 kell, abból is az Anniversary Update-tel ellátott, friss változat, továbbá 64 bites rendszer, arról nem is beszélve, hogy a hardver sem lehet minimális konfig.
A minimum a Core i5 vagy az AMD FX-6300, a 8 GB RAM és 2 GB VRAM. GPU-ból minimum egy GTX 750 Ti vagy R7 260X szükséges, ráadásul amikor telepítjük, 80 GB-ot fog felemészteni a játék!
A viszonylag magasra helyezett alsó léc nem véletlen, a készítők nem lustaságból kérnek ilyen hardvert - a játék tényleg nagyon jól mutat PC-n, kihasználja a legújabb technológiákat, hardvereket és 4K-ban is szépen fut.
Látványos trükkök
A tesztek során többen is azt vették észre, hogy a GoW4 egészen jól fut gyengébb hardveren is, sőt, a 2 vs. 4 GB között sem annyira nagy a különbség, holott mindvégig Ultra beállítás mellett teszteltek. A hosszas képminőség-ellenőrzés során jött elő a turpisság: a Gears of War 4 motorja a fix, manuális beállítások ellenére automatikusan igazít a textúrákon, a képminőségen. Például egy Radeon RX 460 2GB-os kártyán a távoli textúrák már csupán elmosódott maszatok, a 4 GB-os verzión azonban már sokkal élesebbek. A helyzet hasonló a 3 vs. 6 GB-os GTX 1060-nál is - természetesen az utóbbi kártyán kevésbé elmosódott, homályos a textúracsomag és így az egész kép.
A tesztelés során egy másik fontos változásra fény derült: a Core i7 megfelelő beállítások és kellően erős VGA mellett már sokkal jobb teljesítményt nyújt, mint egy Core i5-ös CPU, miközben az AMD processzorok továbbra sem remekelnek - igaz, a 8-magos FX-ek már nem maradnak le túlságosan a Core i3/i5-től. A GoW4 Unreal Engine 4-es alapja az Async Compute-ot is támogatja - ezt a Radeonok hardveresen kezelik is és aktiválás után 5-10%-kal gyorsul is a játék.