Ugyan a szakmai publikációkon kívül nem sok sajtót kapott, de idén is megrendezésre került a számítógépes grafikával foglalkozó SIGGRAPH konferencia. A neves eseményen természetesen minden az új generációs - DirectX 12, Vulkan, Metal - grafikus programozási felületek körül forgott, a Valve is az előadók közt volt.
Nem nehéz kitalálni, hogy a Linuxot futtató Steam Machine gépek piacra dobása előtt álló vállalat vajon a DirectX 12 vagy Vulkan pártján áll-e. A Valve programozójaként tevékenykedő Dan Ginsburg szerint a kollégáknak nincs értelme a DirectX 12 játékmotorjaikba való implementációjára pazarolni az idejüket, hacsak valamilyen okból nem kötelező már idén DX12 API-t használó játékot leszállítaniuk.
Ez nem puszta politika: Ginsburg emlékeztette a közönséget, hogy a DirectX 12 kizárólag Windows 10 alatt érhető el, míg a Vulkan API Windows 7 / 8.x / 10 mellett Linuxon és Androidon is használható lesz. Ha a DirectX 12 helyett a Vulkanra térnek át, akkor már csak az Apple iOS és Mac OS X rendszerekhez kell külön renderelőt írniuk. A Vulkan és Metal duó használatával összes jelentőséggel bíró számítógépes és mobilos platformot meg tudják célozni.
Ginsburg szerint a grafikus chipek tervezői szépen haladnak az AMD Mantle API-t alapul vevő Vulkan implementációjával, nem kell már túlságosan sokat várni a kompatibilis grafikus meghajtókra.