A globális játékpiac nem volt könnyű helyzetben, például azért, mert úgy nézett ki, hogy az okostelefonok és az appok világa már felnőtt. A Pokémon GO azonban új lehetőségeket nyitott és feltöltötte az ágazatot - ezt állítja a Frost & Sullivan piacelemző.
Az elemzők jelentése szerint a felnőtt piac mellett probléma volt, hogy a nagyobb játékfejlesztők annyira meghatározzák az ágazatot, hogy a kisebbeket kiszorítják. A fejlődő országokban pedig a fizetési lehetőségek hiánya a gond.
Mindezek ellenére a mobilos játékpiac 2020-ig igen komoly növekedést produkál majd. A Pokémon GO a szakértők szerint bebizonyította, hogy a kiterjesztett valóság és a helyalapú játékok előtt óriási jövő áll.
Mi több, a játék és a McDonald's közötti japán együttműködés azt is megmutatta, hogy a gamer cégek számára újabb bevételi források is vannak.
Mivel az élet a fejlődő országokban sem áll meg, ezért az elemzők azt várják, hogy idővel ott is emelkedésnek indulnak a mobilos játékokból származó bevételek.
Ezzel párhuzamosan a konzolos hardver- és szoftverpiac lassú zsugorodását várják, a 2015-ös 23 milliárd dollárról 2020-ra 16 milliárdra csökkenhet az eladások értéke. A globális bevételek több mint 70 százalékát tavaly Amerika, Japán és Nagy-Britannia adták.