A Mozilla Firefox böngészője ingyenes és nyílt forráskódú. Azonban a fejlesztők is örülnek a pénznek. A Mozilla évekig abból szerzett, hogy a Google volt az alapértelmezett keresőmotorja.
A Mozilla legutóbb már eltérő megállapodásokat kötött a különböző piacokon (Yahoo, Baidu, stb.), majd azt is kijelentette, hogy a Google-ön keresztül többé nem keres semmit. Ezzel egyszerre megérkeztek a reklámok a böngésző új lap oldalára.
Ez utóbbinak perszer sokan nem örültek, a nyomás hatására pedig a Mozilla most úgy döntött, ennek a gyakorlatnak vége lesz.
A döntés persze nem jelenti azt, hogy a Firefoxban soha nem lesznek reklámok. Egy blogbejegyzésben mindenesetre elárulták, hogy az új lapon hirdetéseket megjeleníteni jelenleg nem a legjobb ötlet, mert inkább a felhasználói élményre szeretnének koncentrálni.
A jövőben más módon kerülhetnek reklámok a Firefoxba, de állítólag kizárólag úgy, hogy a felhasználói döntés és irányítás lesz a középpontban.