A Microsoft óriási reklámkampánnyal fogott az új operációs rendszer elterjesztéséhez. A kampány "indulója" a Start Me Up volt a Rolling Stones előadásában - csak a jogdíjakra 12 millió dollárt költött a szoftvercég. A hivatalos bejelentés a cég székhelyén, Redmondban népes közönség előtt zajlott le. A ceremóniát Amerika legnépszerűbb tévés talk-show műsorvezetője, Jay Leno vezette, akit magánhelikopter szállított a helyszínre.
Sokáig beszéltek arról a tévériportról is, amelyben egy seattle-i fiatalt kaptak kameravégre. A fiú egy frissen vásárolt Windows 95 dobozt szorongatott, de elárulta, számítógépe még nincs - csupán meg kellett vennie a dobozt, mert mindenki más is ugyanezt teszi. A Win95-őrület jegyében 50 nap alatt hétmillió operációs rendszer talált gazdára, tehát hetente egy millió - pedig ez a korszak még nem ismerte az általános internethasználatot vagy a Windows-alapú szerver-kliens megoldásokat.
A Windows 95 legnagyobb eredménye az volt, hogy a 3.1-es Windows irodai célú felhasználhatósága után egy igazi multimédiás platform született - ez a rendszer indította el a DOS hanyatlását, még ha nem is azonnal következett be a szöveges rendszer bukása. Viszont tény, hogy mai szemmel nézve még biztonsági funkcióiban, internetes tudásában eléggé csehül állt a rendszer: a Microsoft akkor még abban bízott, hogy az MSN és az Internet harcából saját fejlesztésű webjük kerül ki győztesen, a "kék halál" képernyőket pedig nehezen is tudnánk feledni.
Tény, hogy a 2001-ig támogatott Windows 95 egy új irányba indította el a Microsoft fejlesztéseit, de a számítógép-felhasználók igényeit is. A szoftvercég azóta igyekezett internetes fronton is megerősödni az Outlook Express és Internet Explorer rendszerbe illesztésével (meg is kapták érte a magukét a trösztellenes perben), és a sorban később következő Windows verziókban egyrte kevesebb kék hiba-képernyőt láthatunk (igaz, a Vistában állítólag lesz piros is).