2016-tal kezdődően könnyű lesz megtudni, hogy melyik androidos appban vannak reklámok. A Google kötelezővé tette minden fejlesztő számára, hogy a Play Áruházba feltöltött alkalmazásokkal kapcsolatban január 11-ig nyilatkozzon: van bennük reklám vagy nincs.
Arról, ha egy programban hirdetések vannak, a Play Áruház rögtön az app címe alatt, a Telepítés gombnál tájékoztat majd minket, így nem érhet meglepetés a letöltés és futtatás után.
A Google fontosnak tartja azt is, hogy a fejlesztők a termékmegjelenítések kapcsán figyeljenek a helyi törvényekre.
Érdekesség, hogy a családoknak írt appokban ez a funkció egy ideje már él. Januártól kezdve viszont az összes alkalmazásra és játékra kiterjesztik.
A fejlesztők a nyilatkozat nélkül appokat sem frissíthetnek majd a jövőben. Aki trükközni próbál, és átverni a felhasználókat, azt felfüggesztik.