Edward Snowden óta folyamatosan vannak olyan bejelentések, amelyek miatt az emberek egyre jobban figyelnek a magánszférájuk védelmére és az adataik biztonságára. A Signal üzenetküldő letöltései például 70 százalékkal emelkedtek az utóbbi negyedévben.
A DuckDuckGo keresőmotor is hasonló népszerűségnek örvend: az alapító Gabriel Weinberg korábbi blogbejegyzése alapján már 10 milliárd keresésen is túl vannak. Január 10 óta a napi keresések száma meghaladta a 14 milliót.
Weinberg szerint minden eddiginél gyorsabban nő a DuckDuckGo, amely tavaly 225 000 dollárt adományozott kilenc szervezetnek, amelyek szintén az online bizalom építésén dolgoznak.
Persze a számok eltörpülnek a Google mellett: másodpercenként 40 000, naponta 3,5 milliárd a keresések száma.
A DuckDuckGo célja az, hogy a Google keresési erejét követési funkciók nélkül kínálja fel (ez utóbbira épül a Google reklámüzlete). A keresési adatokat nem osztja meg az oldalakkal, nem követi a böngészést vagy kapcsolja össze az IP-címmel, illetve sütiket sem használ.
2008 óta létezik, a legutóbbi nagy hullámot 2014-ben érte el, amikor a Safariba és a Firefoxba is bekerült.