Az elmúlt években akadt egy kisebb probléma a számítógépekkel: nehézzé vált eladni azokat. Ez több tényező miatt alakult így, a mindig problémás gazdasági körülmények mellett talán a hardverek teljesítményének növekedésével magyarázható leginkább a helyzet. Eljutottunk arra a pontra, hogy egyszerűen semmi értelme évente vagy kétévente számítógépet cserélni, a netezéshez és irodai szoftverek futtatásához egy 5 éves masina is tökéletesen megfelelhet. Az Intel szerint a világon olyan 500 millió darab 5+ éves számítógép van használatban, az IDC prognózisa szerint pedig 2017-ig további 7 százalékkal csökkenhetnek az új gépek eladásai.
A Recode beszámolója alapján ma hivatalossá válik egy iparági kezdeményezés, amely általánosságban véve népszerűsíteni szeretné az új számítógépek vásárlását. Az akciót a Microsoft, Intel, HP, Dell és Lenovo hívják életre. Az internetes, nyomtatott sajtós és tévés reklámhadjárat során a cégek szeretnék bemutatni az új hardverek és szoftverek előnyeit.
Ilyen együttműködésre még nem volt példa az informatikai iparban, a források szerint a "PC Does What?" reklámkampány brutális költségének nagyját a Microsoft és Intel állják majd.