A számítógépes játékosok valószínűleg hallottak róla, hogy nagyjából két héttel ezelőtt elérhetővé vált az Oxide Games által készített Ashes of Singularity stratégiai játék alfájában a DirectX 12-es renderelő. A mérések alapján a DirectX 11-es renderelőhöz képest elsősorban az AMD Radeon kártyák esetében jelentős a teljesítménybeli előrelépés.
A jelenség magyarázatának első blikkre betudtuk, hogy a GeForce kártyák hatékonyabbak DirectX 11 alatt a Radeonoknál. Ezért is volt meglepő, mikor a független mérések elérhetővé válása után az NVIDIA kritizálni kezdte az Oxide Games-t, miszerint az Ashes of Singularity mérőeszköze félrereprezentálja a Maxwell architektúrás GeForce kártyák teljesítményét, méghozzá részben a használt élsimítási eljárás optimalizálatlansága miatt. Az Oxide cáfolta a vádat, most pedig lehullt a lepel a vártnál kisebb teljesítménynövekedés okáról.
Az Oxide szerint a Maxwell architektúra az NVIDIA állításával ellentétben nem támogatja hardveresen a DirectX 12 Async Compute funkcionalitását. Az Oxide szerint a funkciót szoftveresen próbálják emulálni a Maxwell chipes kártyák: a demóban való használatakor katasztrofális képkockasebességet produkáltak vele a GeForce-ok, így inkább kikapcsolták. A Radeonok esetében be van kapcsolva, azokon jól működik.
Hab a tortán, hogy az NVIDIA sajtósai állítólag megpróbálták rávenni az Oxide Games-t, hogy kapcsolja ki a Radeonok esetében is az Async Compute használatát a renderelőben, ezzel csökkentve a Radeonok DX11 vs. DX12 teljesítménykülönbségét.
(Forrás: TechPowerUp)