Ha Ön olyan prezentációt készít a PowerPoint alkalmazásban, amit szeretné, ha csak a megadott illetők tudnának megnyitni, esetleg senki ne tudja szerkeszteni, jelszóval védheti munkáját. Abban az esetben is előnyös lehet, ha a munkahelyi anyaghoz nem szeretnénk, hogy mások is hozzáférjenek.
Programverziónként kissé eltérő, hogy pontosan hol kell keresnünk a lehetőséget. Régebbi Office esetében a Fájl/Mentés másként/Eszközök/Biztonsági beállítások menüpontot kell választanunk; míg a 2007-es kiadású alkalmazásnál a Mentés másként párbeszédablakban megjelenő Eszközök gombra kattintva az Általános beállításokat kell keresnünk. Ezután két külön jelszót adhatunk meg.
Az elsőre a fájl megnyitásához lesz szükség, míg a másodikra a dokumentum módosításához. Természetesen nem muszáj mindkettőt megadni.