Nagy meglepetésre a Mozilla röviddel a Firefox böngésző után ma a Focus by Firefox nevű alkalmazását is elérhetővé tette az App Store-ban. Az iOS 9 rendszert futtató iPhone és iPad eszközökre szánt alkalmazás célja a felhasználók privát szférájának védelme, lehetővé teszi az internetes követés jelentős részének letiltását, emiatt részben reklámblokkolóként működik.
A Mozilla szerint az alkalmazással az a céljuk, hogy elősegítsék az internetezők és hirdetéskiszolgáló cégek közti párbeszédet a privát szféra védelméről. A Mozillának nincsenek ellenére a reklámok, hiszen ezek teszik lehetővé az ingyenesen látogatható portálok fenntartását, azonban az alapítvány szerint a felhasználóknak joguk van eldönteni, hogy beleegyeznek-e a profilozásukba.
Az alapítvány deklaráltan nem támogatja a hirdetések blokkolását, a Focus by Firefox célja, hogy a lehetőségekhez mérten leginkább etikus, transzparens módon próbáljon nyomást helyezni a hirdetéskiszolgáló cégekre. A nem követős hirdetéseket megpróbálja átengedni az alkalmazás, de persze a felhasználók maguk is testre szabhatnak jó néhány szűrési beállítást.