Hónapokon keresztül elképesztő mennyiségű negatív sajtót kapott az ingyenes Windows 10-re való frissítés erőltetéséért a Microsoft. A megfelelő Windows 7 / 8 rendszerű számítógépekre a Windows Update-en keresztül telepített Get Windows 10 alkalmazás számos frissítést kapott a 12 hónapos életciklusa alatt, idővel pedig egyre megtévesztőbbé vált a kezelőfelülete, hiszen a vállalat minél több számítógépre próbálta eljuttatni az új rendszerét. A végén már ott tartottunk, hogy a kártevők készítői által rutinszerűen alkalmazott módszereket is bevetettek a kezelőfelületért felelős dizájnerek, azaz a felhasználók naivitására és figyelmetlenségére apellálva próbálták meg elérni, hogy azok akaratukon kívül installálják a Windows 10-et.
A Windows Weekly nemrég meginterjúvolta a Microsoft marketingigazgatóját, Chris Capossela pedig beismerte, hogy ez már tényleg túl volt a határon. "Szóval egyszer volt egy pont, mikor a párbeszédpanelen tipikusan visszautasításra használt piros X gomb nem jelentett visszautasítást. Pár órával a patch kiadása után tudtuk, hogy ezúttal túlságosan messzire mentünk, de ilyenkor időbe telik kiadni a viselkedést megváltoztató frissítést. Az a két hét elég fájdalmas volt, egyértelműen egy mélypont. Nyilván sokat tanultunk belőle".
(Forrás: PCMag, ExtremeTech)