A Net Applications áprilist vizsgáló statisztikái szerint a Google böngészője még jobban tudta növelni a távolságot a Firefoxhoz képest, legalábbis ami az asztali böngészők használatát illeti. A Chrome a teljes forgalom 17,9 százalékát tette ki, ami előrelépés a márciusi 17,5-höz képest. Ezzel szemben a Firefox 17,2 százalékról 17 százalékosra zsugorodott.
Hosszú távon vizsgálva a Chrome egyre nagyobb felhasználói táborra tesz szert, miközben a Firefoxé folyamatosan zsugorodik. Egy évvel ezelőtt még a Mozilla szoftvere vezetett, 20,3 - 16,3 arányban. Természetesen az élen továbbra is az Internet Explorer áll, a különböző verziók összesen 57,8 százalékot tesznek ki.
Az Internet Explorer 11 egyre több embernek örülhet, a piaci részesedése ugyanis 15,71-ről 16,61 százalékra emelkedett egy hónap alatt. Az élen az Internet Explorer 8 maradt. Zsugorodni látszik eközben az Opera tábora, bár az eddig sem volt meghatározó a szektorban. Természetesen a konkrét számok és az arányok az adott elemzőcég speciális adatgyűjtései és statisztikái szerint változhatnak.