Az Apple iOS rendszerén december 15-én debütált a Super Mario Run, amely hamar a legsikeresebb és a legfelkapottabb alkalmazás lett Amerikában és számos más országban. A jelek szerint azonban a népszerűsége gyorsan csökken.
A jelenség hátterében többek között a Super Mario Run ára áll. Bár a játék ingyenesen tölthető le, és egy darabig ingyen is lehet játszani, az összes pályát csak 9,99 dollárért cserébe lehet kipróbálni.
Mivel ingyenes, ezért a toplistát 68 országban még vezeti, bár korábban ilyen téren is 138 országban volt rekorder.
Egyesek szerint alacsonyabb árazással nagyobb siker lenne a játék, amelyet a letöltők mindössze 1-2 százaléka hajlandó megvásárolni teljes egészében. Amennyiben az árat 2 dollárra csökkentenék, ez az arány 10 százalékra is emelkedhetne. Ez azt jelentené, hogy az e havi 30 millió dolláros árbevétel 50 millióra emelkedne.
A Nintendo eddigi jelzései alapján nem valószínű, hogy csökkenne a Super Mario Run ára, amely egyelőre kizárólag iOS-en érhető el.