Meglepő sebességgel zuhan az Adobe Flash népszerűsége, a tavalyi évben például a neten keresztül kiszolgált videók csak 6 százaléka használta a beépülőt, 2014-ben még 21 százalék volt az érték. Az Adobe által a tavalyi év végén nyilvánosan halálra ítélt beépülő most újabb szöget kapott a koporsójába, a Google ugyanis a közeljövőben kiteszi a szűrét a hirdetési rendszereiből.
A vállalat keddi tájékoztatása alapján 2016. június 30-tól kezdődően a Google Display Network és DoubleClick Digital Marketing sem fog Flash formátumban elkészített hirdetéseket elfogadni, majd 2017. január 2-től kezdődően a korábban feltöltött Flash-es reklámokat sem lesznek hajlandóak megjeleníteni.
A videós hirdetések esetében a reklámozók továbbra is képesek lesznek FLV fájlokat feltölteni, azonban ennek nincs túl sok jelentősége, lévén a Google szükség esetén képes átkonvertálni a videókat.
(Forrás: TalkAndroid, Google)