Bár a Pokémon GO technikailag nem is a Nintendo tulajdona, a japán cégre pénzügyileg mégis kiugróan jó hatással van a játék.
Ami azt illeti, a Pokémon GO megjelenése óta a Nintendo piaci értéke több mint megduplázódott, és kedden már 42,5 milliárd amerikai dolláron állt.
Nem elég, hogy az egynapos kereskedési rekordot Tokióban már a múlt héten megdöntötte a Nintendo, a befektetők legnagyobb örömére a japán cég a mini NES-sel is előállt, amit szintén nagyon jól fogadott a piac.
A Nintendo gyakorlatilag nem tud rosszul lépni, ám egyesek szerint merőben át kell gondolja, hogy a jövőben a konzolokra vagy az okostelefonokra koncentrál. Mostanra a Nintendo értéke magasabb lett, mint amivel a Sony büszkélkedhet (40 milliárd amerikai dollár).
Természetesen az őrületből mások is erősen profitálnak. Ott van például a McDonald's Japan, aminek az értéke a Pokémon Happy Meals menük miatt 23 százalékot ugrott úgy, hogy a játék ott még meg sem jelent.