A múlt héten az idei Game Developers Conference előadásainak listáját böngészve feltűnt, hogy a március második felében megrendezendő eseményen a DirectX és OpenGL programozási felületek újdonságai kapcsán egyaránt lesznek előadások. A beharangozók alapján úgy tűnik, hogy mindkettő esetében a hardverek eddiginél közvetlenebb programozását teszik majd lehetővé a fejlesztők, azaz a Microsoft és Khronos Group is az AMD Mantle API-ra kívánhat válaszolni.
Mostanra hivatalossá vált, hogy a Microsoft sajtóeseményén konkrétan a DirectX 12-ről lesz szó, elméletileg az AMD, Intel, NVIDIA és Qualcomm munkatársai is emelik majd az esemény fényét. Az API pontos újításai nem szivárogtak ki, ám hatalmas meglepetést talán keveseknek okoz a DirectX 12 bejelentése, hiszen a 11-es változatot 2009-ben, míg a 10-et 2006-ban mutatta be a vállalat.
A friss funkcionalitásain túl három remek kérdés lóg a levegőben: mikor válik majd elérhetővé az API, milyen operációs rendszereken fog futni (a Windows 8.1-gyel vagy 9.0-val való exkluzivitás alaposan lassíthatná a terjedését), a grafikus chipek gyártóinak kell-e hardveres fejlesztéseket végezniük a támogatása érdekében, továbbá mikor válhat eléggé elterjedtté ahhoz, hogy a 3D-s alkalmazások fejlesztői hajlandóak legyenek komolyan foglalkozni vele.