Elsősorban a linuxos közösség nagyon szorított, hogy még idén elkészüljön a DirectX 12-vel rivális Vulkan grafikus programozási felület. A fejlesztők nemrég hivatalosan is bejelentették, hogy elkészült a Vulkan 1.0 specifikáció, azonban az API csak jövőre fog hódító útjára indulni.
Több oka is van a néhány hetes csúszásnak: végső simításokat kell végezni a specifikáción, a jogi csapatnak zöld utat kell adnia a kiadására, továbbá a GPU-tervezők számára fontos megfelelőségi tesztekkel is van némi munka. Utóbbiak szükségesek a hivatalosan is Vulkan-kompatibilis grafikus meghajtóik elérhetővé tételéhez.
Természetesen a Vulkan esetében relatíve lényegtelen néhány hét vagy hónap csúszás, hiszen az előnyeinek kihasználáshoz leképezőt kell fejleszteni a különféle játékmotorokba és egyéb szoftverekbe. A Mantle renderelővel már rendelkező motorok esetében ez elvileg gyorsan megoldható, hiszen a Vulkan az AMD API-jának kissé módosított változata.
(Forrás: Phoronix, Khronos Group)