Még az év elején borult a bili a Lenovonál, miután kiderült, a gyártó gépeire előtelepített szoftverek között egy bizonyos Superfish is megtalálható. Ez nem csak egyes internetes reklámokat cserélt le meghatározott szempontok szerint és produkált rengeteg kéretlen hirdetést, de saját tanúsítványaival még az egyébként biztonságos kapcsolaton keresztül futó tevékenységeket (online bankolás, email, közösségi média) is megfigyelhette.
A Lenovo akkor visszavonulót fújt, ám az adware jellegű programok azóta is sokak mindennapi életének részei, hiszen némelyik fajtája kéretlenül, álcázva, vagy egyenesen a felhasználó tudta nélkül települ. A Microsoft ennek a lehetőségét akarja kizárni azzal, hogy a hasonló alkalmazások a jövőben csak a böngészőn belül lesznek installálhatóak és hajthatják végre folyamataikat.
Minden egyes reklámokkal foglalkozó alkalmazás csak add-on formájában, felhasználói engedéllyel kerülhet fel, és törlésének is a böngésző eszköztárából kell történnie. Ha egy szoftver nem felel meg ezeknek a feltételeknek, a Windows automatikusan érzékeli és eltávolítja majd - erre a sorsa jutnak a véletlenül letöltött, vagy előre telepített adware-ek is. Az új policy 2016. március 31-én lép érvénybe, a becsületes fejlesztőknek eddig kell a kritériumoknak megfelelően módosítani alkalmazásaikat, különben azok mennek a levesbe.