Tavaly áprilisban felröppent a hír, hogy az Amazon valamiféle óriási licencelési megállapodást kötött a Crytekkel, amely keretében megszerezte a CryEngine játékmotor használatának jogát, továbbá rossz nyelvek szerint megmentette a német céget a totális csődtől. Az üzlet nem keltett túlságosan nagy szenzációt, hiszen az Amazon jó ideje fejleszt már játékokat; mindenki azt feltételezte, hogy belső használatra licencelte a szoftvert.
A mai napon kiderült, hogy ennél sokkal többről van szó: az óriáscég valójában forkolta a CryEngine-t, a Lumberyard névre keresztelt saját változatát pedig most mindenki számára teljesen ingyen használhatóvá tette, még a forráskódját is szabadon elérhetik és módosíthatják a fejlesztők. Jelenleg annyi fő különbség van a CryEngine és Lumberyard közt, hogy az utóbbi integrálva lett a Twitch és Amazon Web Services szolgáltatásokkal, utóbbit például multiplayer játékok szervereinek létrehozására lehet használni. A témánál tartva az Amazon szerint egy teljesen új hálózati réteg is található a motorban, amely lehetővé teszi a többjátékos címek gyors és hatékony fejlesztését.
A motorral az egyszerű mobiljátékoktól a big budget címekig bármi elkészíthető. A jelenlegi béta változata Windows, PlayStation 4 és Xbox One platformokon futtatható, ám hamarosan az Android, iOS, Linux és Mac OS X operációs rendszereken is használható lesz.
Az Amazon semmiféle formában nem kér licencdíjat a Lumberyardért, de akad egy megkötés: a motorra épülő multiplayer játékok vagy a fejlesztő saját szervereit, vagy pedig az AWS kiszolgálóit használhatják, azaz a fejlesztők nem bérelhetnek felhő alapú számítási teljesítményt a vállalat riválisaitól. A Lumberyard iránt érdeklődők itt tájékozódhatnak a részletekről.
(Forrás: Ars Technica)