A Windows 10 áprilisban érkező nagy frissítésének - Creators Update - egyik komolyabb újdonsága a Game Mode lesz. Ez nagyobb teljesítményt sajtol ki a PC-ből játékok közben, úgy, hogy az erőforrásokat a játék felé irányítja.
Korábban azonban csak nagyvonalakban említette a Microsoft a Game Mode-ot. A GDC-n némi részletet is felfedett az óriás arról, hogyan emelkedik a teljesítmény.
A Windows jelenleg a játékokat a többi folyamat között kezeli, vagyis mind egyenlő esélyekkel igyekszik a processzor kegyeit elnyerni. A Game Mode-dal teljes magokat lehet szentelni a játékok futtatásának, tehát egy hatmagos processzor például négy magot tud egy játék számára lefoglalni. Ez jóval teljesebb megoldás, mint a Feladatkezelőben megváltoztatni a prioritásokat.
A GPU terén is többet adna a Microsoft a Game Mode-ban. Az aktív ablakokban már eleve több erőforrást biztosít ilyen fronton a Windows, de a Game Mode keretében a játékot leszámítva mindent hátrasorolna a rendszer, és optimalizálná a GPU erőforrásait.
Eleinte a játékosok dönthetik majd el, hogy bekapcsolják-e a Game Mode-ot vagy sem (címenként is). A fejlesztők azonban alapértelmezetten is beállthatják majd ezt a módot.