A vírusvédelmi megoldások nem tökéletesek, a számítógépekhez kevésbé értő felhasználók pedig hiába futtatnak naprakész antivírusokat, a jóhiszeműségüket kihasználva a netes bűnözők könnyen rávehetik őket a kártevők saját kezű telepítésére. Valószínűleg ez történt egy hatvanas éveiben járó svéd asszonnyal is, akinek a helyi fogyasztóvédelmi békéltető testület a napokban 1900 koronás (olyan 60 ezer forintos) kártérítést ítélt meg a Panda ellen benyújtott panasza miatt. Nem bíróság által hozott döntésről van szó, így a cégnek nem kötelező tiszteletben tartania, de remélhetően lesz annyi eszük az illetékeseknek, hogy ne izmozzanak tovább a nénivel.
A helyi média beszámolói alapján az asszony még 2015 júliusában vásárolt egy kétéves Panda licencet (az nem világos, hogy a vállalat melyik termékéről van szó), majd utána decemberben elvitte a számítógépét egy szervizbe, ugyanis nem sikerült telepítenie a Flash lejátszót. A szervizben megállapították, hogy a PC-n számos kártevő található, majd eltávolították azokat, persze nem ingyen.
Az idős asszony ezután panasszal élt a Panda ügyfélszolgálatánál, mivel pont azért vette a vírusirtót, hogy ilyen ne fordulhasson elő. A Panda érdemben nem foglalkozott a panaszával, így a fogyasztóvédelemhez fordult: szerette volna visszakapni a vírusirtó árát, továbbá a számítógép szervizköltségét. A testület ugyan a javára döntött, azonban a fenti összeg két okból is kevesebb az általa kértnél: egyrészt a 2015. július-december közti időszakot arányosan levonták a visszafizetendő Panda-licencdíjból, másrészt pedig kiderült, hogy a szervizben átverték az asszonyt, szükségtelen szervizelési műveleteket is kifizettettek vele, ezek költségét nem kell megtérítenie a Pandának.
(Forrás: Bleeping Computer)