Az utóbbi időben a mobilos hirdetésblokkolás volt a reklámok kapcsán felkapott téma, de az asztali böngészőknél régóta foglalkoznak ezzel a fejlesztők: az egyik csapat a hirdetéseket blokkolná egy plugin segítségével, a másik magát a plugint.
Az Opera igyekszik változtatni a helyzeten, és kiegészítő helyett gyári reklámblokkolást kínál az Opera böngészőjének a legújabb fejlesztői előzetesében.
A csapat szerint a betöltési sebesség akár 90 százalékkal is javulhat egyes esetekben - ehhez az is hozzájárul, hogy a funkció beépített, és nem kiegészítőből származik.
A lépés egyébként meglepő az Operától, ugyanis a cég online hirdetésekkel is üzletel, és egyetért abban, hogy a reklámok hajtják az internetet, és teszik lehetővé, hogy a felhasználók ingyen használjanak oldalakat és szolgáltatásokat. A hivatalos tájékoztatás szerint viszont szeretnék a felhasználóik böngészési élményét javítani.
Természetesen van lista a kivételeknek, ahol a reklámblokkoló nem üzemel. A betöltési idő tesztelhető egy plusz funkcióval.