2015 utolsó negyedévében az App Store 3,4 milliárd dolláros árbevételt hozott a nem játék jellegű appokon keresztül, a Google Play Áruház pedig 1,8 milliárdot. Egy év elteltével az értékek 5,4 és 3,3 milliárd dollárra emelkedtek, ami éves szinten 67 és 82 százalékos növekedést jelent.
A látványos bevételnövekedés mögött az a trend áll, amely alapján egyre többen fizetnek elő a zenei és a videós streamingszolgáltatásokra.
Az előfizetéses modellekkel a Spotify és a Netflix is nagy mértékben növelte a felhasználói táborát, mindezzel pedig az Apple és a Google is jól járnak, hiszen az összegből 30 százalékot tesznek zsebre (éves előfizetésnél 15-öt).
Az App Store-ban a legtöbbet a Spotify és a Netflix hozta, a Play Áruházban a LINE és a Tinder - de mindkét boltban előkelő helyen a Pandora és az HBO NOW is.
A kialakult rendszert nem csak a felhasználók kedvelik az egyszerűség miatt, de a szolgáltatások fejlesztői is a figyelem miatt - az alkalmazásboltok pedig a közvetítő szerepét betöltve szereznek még több bevételt.