A futótűzként terjedő internetes reklámblokkolás a hirdetőipar helyett a tartalomkészítőket leckézteti meg, ám sajnos ezzel a reklámcégek egészen addig nem törődnek, amíg teljesen el nem tűnnek azok a reklámfelületek, amelyeken megjeleníthetnék a hirdetéseiket. A Mozillától botrányos körülmények között távozott Brendan Eich szerint van megoldás a bonyolult problémára, és ha rajta múlik, akkor a netezők, a tartalomkészítők és a hirdetőcégek számára egyaránt korrekt mederbe lesz terelve az online reklámipar.
A megoldás kulcsa az Eich új vállalata által készített, publikus alfa fázisban lévő Brave böngésző, továbbá a hozzá tartozó hirdetőrendszer. A tervek szerint a hirdetők feltölthetik majd a szigorúan nem zavaró, gyorsan betöltődő, biztonságos reklámjaikat a cég hirdetőrendszerébe, a Brave böngésző pedig a webhelyek hozzájárulásával automatikusan lecseréli a más hirdetési rendszerekből lehívott hirdetéseket az Eich cége által kiszolgáltakra.
A trükk abban rejlik, hogy a Brave böngészőt használók ugyan opcionálisan képesek lesznek minden hirdetést blokkolni, ám amennyiben engedélyezik az Eich hirdetési rendszeréből származó reklámok megjelenítését, akkor 15 százalék jutalékot kapnak a hirdetések megjelenítésének árából. A maradék 85 százalékon a vállalat és a webhelyek üzemeltetői osztoznának, 30-55 százalékos arányban. A megkeresett összeget a netezők rendszeres időközönként lehívhatnák a személyes BitCoin pénztárcájukra, vagy odaadhatják adományként az általuk leggyakrabban látogatott webhelyeknek.
Természetesen jó kérdés, hogy ténylegesen sikerül-e megvalósítani ezt a hirdetési modellt, továbbá Brendan Eich vállalata hogyan kívánja elejét venni a csalási kísérleteknek. Annyi viszont biztos, hogy régóta ez az első konkrét, értelmes, átláthatóan kivitelezhető ötlet az online hirdetőipar rendbetételére.