Hirdetés

Felgyorsulhat a DirectX és OpenGL



|

Úgy tűnik gyorsan megérkezik a válasz az AMD Mantle felületre.

Hirdetés

Tavaly ősszel az AMD komoly figyelmet kapott a DirectX és OpenGL grafikus programozási felületek házon belül kifejlesztett kihívójával, ugyanis az említetteknél jóval hardverközelibb Mantle segítségével jelentős mértékben felgyorsítható a 3D-s alkalmazások renderelése. Ennek fő okai, hogy a benne megírt kódok egyrészt az átlagosnál hatékonyabban képesek kihasználni a GPU-k erőforrásait, másrészt a képalkotást kevésbé tudják megakasztani a grafikus processzor feladatának végrehajtása szempontjából irreleváns tényezők (overhead).
 

Hirdetés


Az AMD egyelőre csak a Battlefield 4-ben kipróbálható grafikus programozási felülete talán rövid életű lesz, ugyanis a március közepén megrendezésre kerülő idei Game Developer Conference-en a Microsoft és Khronos Group egyaránt előadásokat fognak tartani arról, hogy a DirectX és OpenGL tervezett újításai segítségével hogyan lehet majd a jövőben hardverközelibb kódot írni.


A részletek csak a jövő hónap közepén lesznek nyilvánosak, azonban a jelek szerint mindkét fél közvetlenül a Mantle API-ra kíván választ adni, noha az OpenGL-es prezentációra az AMD és NVIDIA egyaránt delegált előadókat.


Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy a hamarosan bemutatandó fejlesztések univerzálisan minden megfelelő DirectX-et és OpenGL-t támogató grafikus processzoron kihasználhatóak lehetnek, míg a Mantle API talán örökre megmarad a GCN architektúrás Radeonok kiváltságának, amely rendkívül előnytelen tulajdonság a fejlesztők szemszögéből.


(Forrás: The Tech Report)

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.