Tavaly ősszel az AMD komoly figyelmet kapott a DirectX és OpenGL grafikus programozási felületek házon belül kifejlesztett kihívójával, ugyanis az említetteknél jóval hardverközelibb Mantle segítségével jelentős mértékben felgyorsítható a 3D-s alkalmazások renderelése. Ennek fő okai, hogy a benne megírt kódok egyrészt az átlagosnál hatékonyabban képesek kihasználni a GPU-k erőforrásait, másrészt a képalkotást kevésbé tudják megakasztani a grafikus processzor feladatának végrehajtása szempontjából irreleváns tényezők (overhead).
Az AMD egyelőre csak a Battlefield 4-ben kipróbálható grafikus programozási felülete talán rövid életű lesz, ugyanis a március közepén megrendezésre kerülő idei Game Developer Conference-en a Microsoft és Khronos Group egyaránt előadásokat fognak tartani arról, hogy a DirectX és OpenGL tervezett újításai segítségével hogyan lehet majd a jövőben hardverközelibb kódot írni.
A részletek csak a jövő hónap közepén lesznek nyilvánosak, azonban a jelek szerint mindkét fél közvetlenül a Mantle API-ra kíván választ adni, noha az OpenGL-es prezentációra az AMD és NVIDIA egyaránt delegált előadókat.
Egyelőre annyi tűnik biztosnak, hogy a hamarosan bemutatandó fejlesztések univerzálisan minden megfelelő DirectX-et és OpenGL-t támogató grafikus processzoron kihasználhatóak lehetnek, míg a Mantle API talán örökre megmarad a GCN architektúrás Radeonok kiváltságának, amely rendkívül előnytelen tulajdonság a fejlesztők szemszögéből.
(Forrás: The Tech Report)