Az Amerikai Egyesült Államok Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) levélben figyelmeztetett 12 Androidos szoftverfejlesztőt, akik az indiai SilverPush technológiáját építették be appjaikba. Az Unique Audio Beacon képes arra, hogy a mobiltelefonok mikrofonját aktiválva a tévéreklámokban elhelyezett, az emberi fül által nem érzékelhető hangok segítségével térképezze fel a felhasználók tartalomfogyasztási szokásait.
Jessica Rich, az FTC Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője szerint a probléma az, hogy ezek az alkalmazások nem figyelmeztetik a felhasználókat az adatgyűjtésre. A fejlesztőknek küldött hivatalos levél itt elolvasható, többek között azt is kifogásolják, hogy az ominózus appoknál egyébként nem lenne indokolt, hogy engedélyt kérjenek a mikrofon használatára.
Az Unique Audio Beacon akkor is tovább fut a háttérben, ha kiléptünk az alkalmazásból, bár a SilverPush azt állíttja, amerikai állampolgároknál nem folytatnak adatgyűjtést. Az FTC azt ugyan nem részletezte, pontosan melyik applikációk fejlesztőit figyelmeztették, annyit tudunk, hogy mindegyik a Google Play Store kínálatának része.