... jelentette meg az Alien Skin: a tavaly őszi Nature-t év elején követte a Textures, míg nemrég, befejező részként napvilágot látott az Impact. A Photoshop-kompatibilis beépülők futtatásához valamilyen gazdaprogramra van szükség: ez lehet maga az Adobe Photoshop is, vagy bármelyik vele ilyen téren kompatibilis grafikus alkalmazás, mint például az Adobe Photoshop Elements, a Corel PHOTO-PAINT, a Corel Paint Shop Pro vagy a Macromedia Fireworks.
Az Impactben hét régebbi, ám alaposan felújított effektus mellett három teljesen újat találunk. A Backlighttal hátulról világíthatjuk meg feliratainkat, objektumainkat, körülvágott képeinket. Ehhez sok más paraméter mellett megadhatjuk az egyszínű vagy színátmenetes fények irányát, távolságát, vagy azt, hogy mennyire legyen szórt a fény. A Brushed Metal effektus segítségével a háttereket vagy kitöltéseket vonhatjuk be szépen csiszolt acéllal, alumíniummal, rézzel, arannyal vagy más fémes bevonattal. Az Extrude a klasszikus „térbeliesítő” képpont alapú megvalósítása, amelyben a vektorgrafikus programokban megszokott módon meghatározhatjuk a térbeli kihúzás irányát, nagyságát, párhuzamos vagy perspektivikus jellegét, az „oldallapok” színét, valamint a megvilágítás jellemzőit.
A Glass effektussal becsillanó, áttetsző bevonatot adhatunk a kijelölt részeknek, ezzel a beállításoktól függően gél- vagy üvegszerű hatást kölcsönözve nekik. Ezzel szemben a Chrome-mal szép fényes, csillogó felületet varázsolhatunk, amelyen egy általunk választott – akár betöltött - kép csillan meg.
Ma már minden magára adó pixelgrafikus rajzolóban találunk élcsiszolót, árnyékolót és bemozdulásos elmosást - de nem olyanokat, mint amilyeneket az Impact kínál! Az természetes, hogy a Bevel ablakában megadhatjuk az él szélességét, az elem magasságát, a csiszolás finomságát és a megvilágítás jellemzőit. Ahogyan az is magától értetődik, hogy többféle, egész pontosan 11 élprofil közül választhatunk. De az már újdonság, hogy ezeket még át is rajzolhatjuk, sőt a felületet három különböző módon durvíthatjuk is.
A Perspective Shadow is sokkal többet tud az általam eddig látott hasonló effektusoknál. Ebben ugyanis a vetett vagy perspektivikus árnyék színének választhatjuk a kijelölt elem színét is, és nemcsak általános áttetszőséget és elmosást adhatunk meg, hanem perspektivikusan változót is, így árnyékaink szó szerint beleveszhetnek a távolba. A legtöbb esetben a „ragyogást” eltolás nélküli árnyékkal szokás megoldani, ám az Impact erre egy külön eszközt kínál, a Gradient Glow-t, amellyel akár egy lépésben különféle neonfeliratokat is készíthetünk.
Szemben a programokban szokásosnak mondható bemozdulásos elmosáseffektusokkal, a Motion Trailben nemcsak egy elmozdulás irányát és nagyságát adhatjuk meg, hanem többek között egy hárompontos görbével - amelynek végpontja érthetően a kijelölés középpontja - annak lefutását, „távolba veszését”, valamint azt is, hogy megmaradjanak-e az eredeti éles kontúrok, vagy olyan gyors a mozgás, hogy azok is elmosódnak.
A korábbi verzióhoz képest fontos újdonság, hogy a készlet minden effektusa ismeri a 32 bites CMYK- és a 48 bites RGB-formátumokat is! Hírnevéhez méltóan az Alien Skin ezúttal is olyan eszközökkel örvendezteti meg a pixelgurukat, amelyekkel remek képi hatások készíthetők - már amennyiben hajlandók ennyi pénzt áldozni rá.
A cikk a 2005. szeptemberi számunkban olvasható.