Menedzser felsőfokon
Első indításakor máris szembesülünk a tényekkel: kiderül, mi a napi teendőnk. Külseje láttán rögvest elfog bennünket az Outlook-érzés, hiszen a bal oldali pult, az elnevezés (EPIM ma), és a főablak mind-mind a Microsoft programját juttatja eszünkbe -- ha egyszer bevált, akkor miért ne használhatná más is ezt a kinézetet? Nagyon kényelmesen oldották meg a kezelést, hiszen az összefoglalót követően bármilyen feladatot felvehetünk közvetlenül a nyitóablakban, és a program is az aktuális pontra ugrik a háttérben.
A Teendők ablak felépítése rendkívül egyszerű, bárki által könnyen kezelhető: színek, fontosságok, időpontok és elvégzett feladatok alapján csoportosíthatjuk a listát. A bejegyzés mellé fűzött megjegyzések olvasásához nem kell kinyitnunk az elemet, már a főablakban is megjelennek.
A Jegyzetek a Post-it mintáját követik: egy listába rendezve olvashatjuk feljegyzéseinket, amelyet igény szerint többféle ikonnal jelölhetünk meg, a bejegyzést pedig megformázhatjuk, képet, táblázatot vagy hivatkozást szúrhatunk be, tehát teljesen szabad kezet kapunk. Ha túl hosszú lenne a szöveg, kereshetünk is benne.
A bal oldali pulton a Kapcsolatok zárja a sort. Nagyon részletes névjegyek kezelésére képes a program, nemcsak a személyes, hanem a céges adatokat is eltárolhatjuk, és megjegyzést fűzhetünk vagy akár képet is csatolhatunk a névjegyhez. A születésnap beállítása után az Ütemterv lapon figyelmeztetést kapunk az időpontról több nappal az esemény előtt.
Biztonság és kapcsolatok
Az EssentialPIM nem lenne biztonságos, ha nem láthatnánk el jelszóval. Csak ennek ismeretében lehet a programot megnyitni, minden személyes adathoz hozzáférni, ezért ha nyilvános gépen vagy USB-kulcson tároljuk az adatbázist, akkor mindenképpen ajánlott a védelem. Nagyméretű adatbázist használva azt tömöríthetjük is -- főleg mobil használat során érdemes többször lefuttatni ezt a szolgáltatást.
Az egyik legjobb dolog, amit a programban találtunk, az importálási és exportálási lehetőség. Első induláskor automatikusan felismeri a telepített Outlook- és Outlook Express alkalmazásokat, és felkínálja az importálást. Érdemes elfogadni, mert így pár másodperc alatt áthozhatjuk céges beállításainkat, és bárhová magunkkal vihetjük őket. Hazatérve exportálhatjuk otthoni programunkba a változásokat, így akár szinkronizálóprogramnak is megfelel. A programban lévő összes bejegyzést akár ki is nyomtathatjuk, vagy elmenthetjük HTML-formátumba, amit kitehetünk egy weblapra.
EssentialPIM Pro
A programnak létezik egy fizetős, Pro verziója, amely sokkal kényelmesebben használható: például többfelhasználós környezetet kezel, állományhivatkozásokat tud beszúrni, a feladatokat kioszthatjuk a címlistán szereplő személyekre, kapcsolatainkat csoportosíthatjuk, valamint sokkal jobban testre szabható a felület (színek, kategóriák, adatmezők). Ami miatt mégis érdemes lehet megvásárolni a Pro verziót, az a mobilkészülékekkel való adatszinkronizálás lehetősége, valamint a kapcsolat a levelezőprogrammal: így bármelyik bejegyzést el tudjuk küldeni levélben. Amennyiben nincs szükségünk ezekre a funkciókra, megspórolunk körülbelül nyolcezer forintot, és gazdagabbak leszünk egy egyszerűen kezelhető, magyar nyelvű személyi információkezelővel.
Adatok
- Névjegyek kezelése
- Ismétlődő feladatok létrehozása
- Egyszerűen használható naptár
- Formázható jegyzetek
- Magyar nyelvű felület
- Akár USB-kulcsról is használható