Hirdetés

Essential PIM



|

Az ingyenes Outlook-klón remekül egészít ki bármely levelezőprogramot személyi adatkezelő funkciókkal.

Hirdetés

Essential PIM kép1
Az Outlook számos olyan szolgáltatást tartalmaz, amely egy cégnél fontos lehet, mint például a naptár, a feladatkezelő, a részletes címjegyzék, ráadásul még feljegyzéseket is tárolhatunk benne. Mindezt nélkülözi a Windowshoz járó ingyenes Outlook Express levelezőprogram, pedig néha tényleg jó lenne egy személyi információkezelő szoftver a gépen. Telepítsük tehát gépünkre az EssentialPIM-et, amely teljesen ingyen használható. Egyes esetekben felülete kísértetiesen hasonlít az Outlookhoz, talán nem is véletlenül. Kezdő felhasználók hasznosnak találhatják, hogy a felülete magyar nyelvre is átállítható, ha pedig sokat utazunk, létezik a programból egy önállóan futtatható, telepítés nélküli verzió is, kicsomagolható USB-kulcsra. A megfelelő verzió kiválasztása után lássuk, mit tud a program!

Menedzser felsőfokon
Első indításakor máris szembesülünk a tényekkel: kiderül, mi a napi teendőnk. Külseje láttán rögvest elfog bennünket az Outlook-érzés, hiszen a bal oldali pult, az elnevezés (EPIM ma), és a főablak mind-mind a Microsoft programját juttatja eszünkbe -- ha egyszer bevált, akkor miért ne használhatná más is ezt a kinézetet? Nagyon kényelmesen oldották meg a kezelést, hiszen az összefoglalót követően bármilyen feladatot felvehetünk közvetlenül a nyitóablakban, és a program is az aktuális pontra ugrik a háttérben.

Essential PIM Ütemterv
Az Ütemtervben többféle nézet közül választhatunk, a napi felbontástól kezdve egészen az éves vagy táblázatos megjelenítésig. Új elem felvételekor természetesen beállíthatunk emlékeztetőt, valamint a bejegyzés fontosságát és ismétlését is. Munkaidőnek a reggel nyolc órától délután öt óráig időtartamot jelöli meg, ezt közvetlenül nem tudjuk megváltoztatni. A gyorsabb navigálást a jobb oldali panelen állandóan látható naptár segíti. Az ablak alján az éppen aktuális születésnap is megjelenik, így nem történhet meg, hogy megfeledkezünk ismerőseinkről.

A Teendők ablak felépítése rendkívül egyszerű, bárki által könnyen kezelhető: színek, fontosságok, időpontok és elvégzett feladatok alapján csoportosíthatjuk a listát. A bejegyzés mellé fűzött megjegyzések olvasásához nem kell kinyitnunk az elemet, már a főablakban is megjelennek.

Essential PIM Teendők

A Jegyzetek a Post-it mintáját követik: egy listába rendezve olvashatjuk feljegyzéseinket, amelyet igény szerint többféle ikonnal jelölhetünk meg, a bejegyzést pedig megformázhatjuk, képet, táblázatot vagy hivatkozást szúrhatunk be, tehát teljesen szabad kezet kapunk. Ha túl hosszú lenne a szöveg, kereshetünk is benne.

A bal oldali pulton a Kapcsolatok zárja a sort. Nagyon részletes névjegyek kezelésére képes a program, nemcsak a személyes, hanem a céges adatokat is eltárolhatjuk, és megjegyzést fűzhetünk vagy akár képet is csatolhatunk a névjegyhez. A születésnap beállítása után az Ütemterv lapon figyelmeztetést kapunk az időpontról több nappal az esemény előtt.

Essential PIM Kapcsolatok

Biztonság és kapcsolatok
Az EssentialPIM nem lenne biztonságos, ha nem láthatnánk el jelszóval. Csak ennek ismeretében lehet a programot megnyitni, minden személyes adathoz hozzáférni, ezért ha nyilvános gépen vagy USB-kulcson tároljuk az adatbázist, akkor mindenképpen ajánlott a védelem. Nagyméretű adatbázist használva azt tömöríthetjük is -- főleg mobil használat során érdemes többször lefuttatni ezt a szolgáltatást.

Az egyik legjobb dolog, amit a programban találtunk, az importálási és exportálási lehetőség. Első induláskor automatikusan felismeri a telepített Outlook- és Outlook Express alkalmazásokat, és felkínálja az importálást. Érdemes elfogadni, mert így pár másodperc alatt áthozhatjuk céges beállításainkat, és bárhová magunkkal vihetjük őket. Hazatérve exportálhatjuk otthoni programunkba a változásokat, így akár szinkronizálóprogramnak is megfelel. A programban lévő összes bejegyzést akár ki is nyomtathatjuk, vagy elmenthetjük HTML-formátumba, amit kitehetünk egy weblapra.

EssentialPIM Pro
A programnak létezik egy fizetős, Pro verziója, amely sokkal kényelmesebben használható: például többfelhasználós környezetet kezel, állományhivatkozásokat tud beszúrni, a feladatokat kioszthatjuk a címlistán szereplő személyekre, kapcsolatainkat csoportosíthatjuk, valamint sokkal jobban testre szabható a felület (színek, kategóriák, adatmezők). Ami miatt mégis érdemes lehet megvásárolni a Pro verziót, az a mobilkészülékekkel való adatszinkronizálás lehetősége, valamint a kapcsolat a levelezőprogrammal: így bármelyik bejegyzést el tudjuk küldeni levélben. Amennyiben nincs szükségünk ezekre a funkciókra, megspórolunk körülbelül nyolcezer forintot, és gazdagabbak leszünk egy egyszerűen kezelhető, magyar nyelvű személyi információkezelővel.

Adatok
  • Névjegyek kezelése
  • Ismétlődő feladatok létrehozása
  • Egyszerűen használható naptár
  • Formázható jegyzetek
  • Magyar nyelvű felület
  • Akár USB-kulcsról is használható
Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.pcwplus.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.