Az Activision úgy döntött, hogy megér számára 5,9 milliárd amerikai dollárt a King Digital, vagyis a Candy Crush Saga fejlesztője és játékai. Egy részvényért így 18 dollárt adnak.
A fejlesztő tavaly 22,50 dollárral nyitott a tőzsdén, ugyanakkor azóta gondban van az árbevétellel, mivel a Candy Crush Saga is elindult lefelé.
A játékot ingyen lehet letölteni, de a boldoguláshoz in-app vásárlásokra van szükség - így keresi a pénz a fejlesztő.
A King 2014-ben még 1,4 milliárd dolláros bevételnek örült, éves szinten viszont 28 százalékkal esett vissza mostanra a nyeresége. Bár a Candy Crush Soda ugyancsak népszerűnek bizonyult, a nyereség csökkenését már nem tudta ellensúlyozni.
Az Activision eddig főként a konzolpiacra koncentrált, a mobilos világban nem igazán van jelen. Ez már önmagában is érdekessé teszi a mostani bevásárlást, de sokan arra figyelmeztetnek, hogy a mobilos játékvilágban amikor egy játék elindul lefelé, akkor a trendet lehetetlen megfordítani. Erre intő példa a Zynga története is.