A Microsoft tavaly júliusban jelentette be, hogy az Xbox 360 konzolok garanciáját egy esetlegesen fenálló hiba miatt 3 évre terjeszti ki, illetve a probléma szervizelési költségét állja, vagy visszamenőleg kifizeti; ha szükséges, a konzolt kicseréli.
A hiba közismert volt a gépek tulajdonosainak körében: az úgynevezett "három pirosan villogó LED" problémával szembesült nagyon sok felhasználó.
Ugyancsak ismert volt az az adat is, hogy a Microsoft a hibás termékek javítására és cseréjére rengeteget költött, pontosabban több mint egy milliárd dollárt.
Arra azonban, hogy mindez miért történt így, csak most derült fény. A választ a Gartner, és vezető elemzője találta meg. Az ügy megoldása egyszerű volt: a redmondi vállalat spórolni akart a konzolon.
A Microsoft ugyanis nem egy berendezésorientált áramköröket (ASIC) forgalmazó céggel készíttette el a konzol grafikus chipjét, hanem úgy döntött, saját maga tervezi meg, a legyártást pedig a Taiwan Semiconductor Manifacturingre bízza.
Ezzel a megoldással a redmondiak több tízmillió dollárt spóroltak - végeredményként azonban az ötletük nem vált be, hiszen később a grafikus chipet egy ASIC-forgalmazóval újraterveztették, ám a javításokra a megspórolt összeg sokszorosát kellett kifizetniük.