Az FTC (Fedaral Trade Comission) még tavaly decemberben intézett felhívást az internetes marketing piac szereplőihez, miszerint tanácsosnak tartja egy Do-Not-Track (ne kövess) funkció alkalmazását, ami letiltaná a felhasználó marketing elemzés céljából történő azonosítását és viselkedésének megfigyelését. Az internetező felhasználók szempontjából örvendetes ajánlás fogadtatása nem egyöntetű, de van már olyan biztonsági cég, aki reagált a felhívásra.
A biztonsági termékeiről ismert AVG nemrég jelentette be új Do-Not-Track funkcióját Windows rendszerekhez készült termékeihez, beleértve mind az ingyenes, mind a fizetős szoftvereket. Az új termékhez hozzájuthatunk az ingyenes AVG Antivirus Free Edition letöltésével és az update funkció futtatásával.

Technikailag egy bedolgozó modulról van szó, melyet Internet Explorer, Mozilla Firefox és Google Chrome böngészőkhöz készített el az AVG. A bedolgozó felkutatja a nyomkövetésre használatos sütiket és el is árulja, hogy hirdetési hálózat, közösségi nyomógomb (pl. Facebook Like gomb) vagy valamilyen webanalizáló rendszer használja-e azt. Az összegzés még a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozatára mutató linket is tartalmazza lehetőség szerint. Az összegyűjtött információkból meg tudja mondani az AVG rendszere, hogy a sütiben tárolt adatok anonimak-e vagy beazonosítható segítségükkel a személy, miként tartja nyilván azokat a gyűjtő és megosztja-e harmadik féllel.