Tavaly augusztusban a Mozilla Alapítvány bejelentette, hogy frissíteni kívánja a kezdetek kezdete óta használt logóját. A valószínűleg mindenki által ismert vörös-fekete dinoszaurusz már 1998 óta szolgált az alapítvány logójaként és kabalafigurájaként, így épp ideje volt már a modernizálásnak.
Szerdán a Mozilla kreatív igazgatója bemutatta az alapítvány fentebb látható új logóját, továbbá annak lentebb megtekinthető, hivatalos színvariánsait. Az eddigi megfigyeléseink alapján az internet népe vegyes érzelmekkel reagált az új logóra: szörnyűnek nem nevezhető, azonban modernnek és ötletesnek sem, főleg mivel "ill" betűket sikerült lecserélni egy kettőspontra és két perjelre. Tim Murray szerint a :// bizniszből biztosan megértik a brandet nem ismerők, hogy valamiféle internetes cégről lehet szó.
Érzésünk szerint ettől függetlenül az új logó körüli elégedetlenkedés elsősorban nem a közvetlen, hanem a közvetett szimbolizmusa miatt alakult ki. A frissített logó mintha nem a fényesnek ígérkező jövőbe mutatna, hanem inkább az alapítvány elmúlt 8-10 küzdelmes évére reflektálna. Utóbbi negatív érzelmi asszociációkat vált ki, a kérdéses időszakban ugyanis nagy volt a fókuszálatlanság és a döntésképtelenség az alapítványnál. Elég csak ránézni a Firefoxra: bő egy évtizede még a legfejlettebb és leggyorsabb böngésző volt a piacon, most pedig vért izzadnak a programozók, hogy legalább a riválisokkal szembeni lemaradását sikerüljön valamikor a belátható jövőben ledolgozni.
(Forrás: Ars Technica, Mozilla)