A videojátékokhoz használt motorokat valamilyen szinten mindig testre kell szabni a játékfejlesztés során, azonban a komplex grafikai és fizikai effektek implementációja még a legkompetensebb stúdiók számára is komoly fejfájást jelenthet. Ha képességbeli és pénzügyi akadálya nincs a munkának, akkor a határidő jelentheti a szűk keresztmetszetet. Nem meglepő, hogy a fejlesztők egyre gyakrabban licencelnek harmadik felektől a motorjaikba gyorsan beépíthető technológiákat, ilyen például az NVIDIA GameWorks is.
A kérdéses fejlesztői készlet az NVIDIA által készített eljárások gyűjteménye, azonban az effektjei nem csak GeForce kártyákon futtathatóak. A problémát az jelenti, hogy ettől függetlenül azokhoz lettek optimalizálva, így egyes elemei nem megfelelő sebességgel futnak az egyéb GPU-kon. A probléma által érintett gamereken túl maga az AMD is megvádolta már azzal az NVIDIA-t, hogy készakarva szabotálja a GameWorks-öt használó címek esetében a Radeon kártyák teljesítményét.
Az AMD ma bejelentette, hogy a GPUOpen projekt keretében szeretne hosszú távú megoldást találni a játékipar efféle nyűgjeire. A GPUOpen lényegében egy közösség lesz, ahol a fejlesztők megoszthatják a tudásukat és tapasztalatukat a kollégákkal, nyílt forráskódú implementációkat adhatnak közre, továbbá besegíthetnek a mások által írt kódok továbbfejlesztésébe.
Természetesen az AMD is hozzá fog járulni a tudásbázishoz, jövő januártól fokozatosan nyilvánosságra hozza majd a saját készítésű komponenseinek forráskódjait, többek közt a TressFX 3.0 kódjához is hozzáférnek majd az érdeklődők. Idővel a vállalat össze kíván állítani a kódokból egy komplett middleware-t, a tervek szerint ez a GameWorks közvetlen riválisa lesz.
(Forrás: Tom's Hardware)