A TikTok elképesztő ütemben fejlődik; a tizenévesek körében nagyon népszerű, pár másodperces videók előállítására és böngészésére specializálódott alkalmazás lényegében negyedévente sokszorozza meg a vagyonát. A gyerekek körében lassan népszerűbb ez a szolgáltatás, mint a YouTube, ezért a videómegosztó most megpróbálja visszaszerezni elhódított közönségét.
Már tesztelik a YouTube mobilos alkalmazás azon funkcióját, melyekkel maximum 15 másodperces videókat lehet létrehozni:
"Épp tesztelünk egy új lehetőséget, mellyel az alkotók könnyedén készíthetnek több felvételt a YouTube mobil appban, majd azokat egy videóként tölthetik föl. "
- nyilatkozta a cég egyik képviselője. Azt is elárulták, hogy akiket kiválasztottak a kísérleti fázisban, azok találnak majd egy "videó készítése" feliratú lehetőséget a mobilos feltöltések menüpontban.
Úgy tűnik, hogy egyre több közösségi média érzi fenyegetőnek a TikTok robbanásszerű növekedését, hiszen nemrégiben az Instagram indította el Reels nevű szolgáltatását, mely szintén a rövid videók legyártására és nézegetésére specializálódott, de a Facebooknál is megtalálhatjuk a hasonló profilú Collab!-ot.