Meglehetősen széles körben ismert tény, hogy a Firefoxot is fejlesztő Mozilla Alapítvány elsődleges bevételi forrását a keresőcégekkel kötött megállapodások jelentik, amelyek keretében csorog némi apró, ha a felhasználók a böngészőben alapvetően elérhetővé tett motorokkal keresnek. A legfontosabb partner a Google, amely a szoftver alapértelmezett keresője.
Csütörtökön az alapítvány elérhetővé tette az adóhatóságnak leadott 2012-es bevallását, amely alapján a tavalyi évben a 2011-es rekordot 90 százalékkal megdöntve 311 millió dollár folyt be a Mozilla kasszájába. Ezen összeg körülbelül 90 százaléka a Google-től jött, a bevétel jelentős mértékű növekedése állítólag az újratárgyalt partneri megállapodásnak köszönhető. Érdekességként adakozás formájában a közösség tavaly 855 ezer dollárt adott az alapítványnak, a Mozilla „profitja” 70,3 millió dollár volt.
A Google saját és sikeres böngészős kalandozásának fényében rendkívül érdekes a helyzet, azonban fontos megemlíteni, hogy a felek kölcsönösen segítik egymás anyagi boldogulását, a keresőóriás nem jótékonykodik a Mozillával.
(Forrás: ZDNET | Fotó: Mozilla in Europe / Flickr)