A Skype felhasználói először szerda reggel tapasztalhattak problémákat. A létrejött kapcsolatok bontódtak, illetve az emberek képtelenek voltak bejelentkezni kedvenc VoIP-alkalmazásukba. A fejlesztők tisztában voltak a problémával, még aznap megkezdték a hibaelhárítást, és valós időben tájékoztatták a felhasználókat az aktuális helyzetről.
A problémát, tehát a kiesést az úgynevezett supernode-ok (kommunikációs csomópontok) hibája okozta. A hibajelenség világméretű volt, és felhasználók millióit érintette. Csütörtök reggelre összesen már 5 millió embernek sikerült bejelentkeznie, majd aznap délutánra az online felhasználók száma már 10 millióra nőtt.
A hiba egyébiránt viszonylag nagy dühöt és elégedetlenségi hullámot váltott ki a felhasználók között. Szakértők és elemzők szerint ez is bizonyítja, hogy a Skype már nem csak egy apró, otthoni alkalmazás, amely elenyésző lenne a piacon - a Skype üzleti méretűvé nőtte ki magát, fontossága kimagasló az internetes kommunikációban.
A megoldást az úgynevezett mega-supernode-ok létrehozása jelentette. A mérnökök gyors munkájának hála a szolgáltatás fokozatosan állt helyre. Egyes funkciók, mint például a csoportos videochat az utóbbi órákban még nem működtek tökéletesen, és a Skype Windows-ra szánt üzleti verziója is akadozott. Az üzleti alkalmazások, a Skype Connect és a Skype Manager esetében nem következett be komolyabb probléma.
A fejlesztők elnézést kértek a szolgáltatás kiesése miatt, a legfrissebb jelentéseik szerint (Twitteren folyamatosan nyomon követhetőek a legfrissebb fejlemények) sikerült a Skype-ot stabilizálni. Várhatóan hamarosan az összes funkció helyreáll, és nem kell tovább nélkülözni az alkalmazást, illetve annak funkcióit.