A rendezés jogának odaítélése körüli korrupciós botrány, illetve a tornához szükséges létesítmények felépítése során történt halálesetek miatt előzetesen sokan szólítottak a katari futball-világbajnokság bojkottjára, ám a jelek szerint ez nem igazán befolyásolta az eseményt övező érdeklődést.
A Twitter új ura, Elon Musk már az elképesztően izgalmasra sikeredett döntő idején megosztotta, hogy a francia csapat egyik gólja után percenkénti 24 400 bejegyzés született a pontszerzésről, rekordot döntve a világbajnokságokhoz köthető posztok kategóriájában. Most pedig a Google jelentkezett egy statisztikával, ami a 2022-es VB közönségsikerére utal.
Sundar Pichai, a keresőóriás és a felette álló Alphabet Inc. vezérigazgatója szintén a Twitteren hozta nyilvánosságra, hogy a Google 25 éves történetének legmagasabb forgalmát regisztrálták a november a katari torna fináléja alatt. A CEO szerint olyan roham volt, mintha az egész világ erre a témára keresett volna.
Search recorded its highest ever traffic in 25 years during the final of #FIFAWorldCup , it was like the entire world was searching about one thing!
— Sundar Pichai (@sundarpichai) December 19, 2022
A Google persze mindent el is követett azért, hogy magához csábítsa a felhasználókat, hiszen a nemzetközi versengés teljes ideje alatt integrált mérkőzésadatokkal segíttette a tájékozódást, így a legtöbben valószínűleg közvetlenül a keresőből informálódtak. Akinek pedig úgy hozta a kedve, még egy jópofa kapura lövős játékkal is elüthette az időt.
A VB-döntő tehát a Twittert és a Google-t is letarolta, nem beszélve az Instagramról, ahol Lionel Messi, a győztes argentin csapat kapitánya által posztolt album lett a platform valaha feltöltött legnépszerűbb bejegyzése.