A mindennapi élethez szükséges élelmiszerek internetes beszerzése már a CODID-járvány előtt is egyre népszerűbb megoldásnak számított, a pandémia viszont példátlan lendületet adott ennek az iparágnak.
A piac egyik úttörője a hazánkban nem elérhető, de az Egyesült Államokban és Kanadában nagy népszerűségnek örvendő Instacart platform, amely weboldal és mobilos alkalmazás formájában igyekszik összefogni a különböző áruházak és boltok kínálatát. A 2012-ben indult szolgáltatás most egy új funkcióval bővült: celebek mondják meg, hogy mit vásároljunk.
Az Instacart új, "The World is Your Cart" néven futó felülete különböző témák (pl. meccsnap, gondoskodj magadról stb.) szerint csoportosítja a megvásárolható elemeket, ezek közé kerülnek be a celebek által ajánlott portékák.
A tavaly már 1,8 milliárd dolláros bevételt elkönyvelő cég elsőként a Grammy-díjas énekesnő Lizzóval fogott össze. Hogy ő miért tudná jobban, hogy mi kell a vacsoránkhoz, arra sajnos nem tér ki az Instacart közleménye.
A lépés a vállalat új stratégiáját, az ún. "szórakoztatás-alapú" bevásárlást hivatott szolgálni, melynek jegyében minden elképzelhető élelmiszert, s még a recepteket is megvásárolhatóvá kívánják tenni. A buliba az influenszerek is beszállnak, az Instacart ugyanis már korábban TikTok-integrációt kapott, így akinek arra van gusztusa, az közvetlenül a kínai közösségi oldal virális videói alapján állíthatja össze a bevásárlólistáját.
Ami pedig a jövőt illeti, a platform még több alkotót és bloggert szeretne bevonni, akik szép summát kereshetnek az ajánlásokkal, hála az új, Instacart Tastemakers-programnak, melyen keresztül a tartalomkészítők részesedést kapnak a leadott rendelések után.