Az IHS Markit jelentése szerint a Samsung továbbra is vezet a globális okostelefon-kijelzőpiacon. Az idei év első három hónapjában a szektor (9 hüvelykes méretig minden LCD- és OLED-kijelző ide tartozik) 35 százalékot növekedett éves összehasonlításban, ami igen nagy eredmény. Összesen 13 milliárd dolláros bevételt generált a szektor.
A Samsung a piac 27,2 százalékát uralja, ami 3,5 milliárdos eladást ért. A hajlékony OLED-termékekre óriási a kereslet (például a Galaxy S8-ban is ez van), csak ezek 1,1 milliárdot hoztak három hónap alatt. Ezek darabja átlagosan 65,3 dollárba kerül, ami majdnem a duplája a sima OLED-panelnek (36,7 dollár) és több mint triplája az LCD-nek (18,9 dollár).
A Japan Display a maga 17,8 százalékával a második legnagyobb gyártó, az LG Display a harmadik. Az LG Display egyébként 3,5 milliárd dollárt fektet az OLED-gyártásba azért, hogy elérje a Samsung kapacitásának az 50 százalékát.
A 35 százalékos növekedés és a gyártók előrelépései ráadásul a holtszezonban történtek, ami azt jelenti, hogy idén rekordmennyiségben gyártják és adják el majd az okostelefonokat.
A folyatás is kedvező lesz, a Samsung ugyanis a nagy befektetések ellenére nem képes kiszolgálni a keresletet, és kénytelen újabb giga-OLED-gyárat építeni. Ez Dél-Korában épül, két fázisban. Az első fázis végén, 2019-ben indul a gyártás, a második szakasz 2021-re kibővíti a megagyárat. A beruházás 16,3 billió dél-koreai wonba kerül.
Az új, A5-ös gyár 30 százalékkal nagyobb kapacitással dolgozik majd, mint a jelenlegi A3-as, Kínában. Az A3-at 2015 óta folyamatosan bővítik, hogy képes legyen kiszolgálni az Apple igényeit. A jövő évben az Apple legalább 180 millió OLED-panelt rendel a Samsungtól a szivárgások szerint.