A repterekről érkező első hírek még azok számára is sokkolóan hatottak, akik soha nem repültek, és nem is tervezik ezt, netán a saját buborékjukban élve egyébként sem vágynak közös utazásra vadidegen emberekkel. Utazni vágyók millió álltak tanácstalanul az utasfelvételi pontokon, a kijelzők többségén szomorú szmájlis kékhalál jelentkezett, a légitársaságok pedig hirtelen nem tudták, mihez kapjanak.
A kézi, papírlapra irkált utasjegyzék bár az egyetlen áthidaló megoldás volt, azért ennél több jelentéstartalommal bírt, ha megvizsgáljuk azon cégeket, akiket nem érintett ez az informatikai hiba. Kiváló példa az észak-amerikai Southwest légitársaság, akik ugyan már felhagytak a papíralapú, pipálgatós utasszámlálással, de IT-értelemben véve rettenetesen elavultak. Most pont ez mentette meg őket.
A reptéri incidensek ideális híranyagot adnak a sajtó számára, ezért nem meglepő, ha az amerikai média sorra felkereste a helyi légitársaságokat is, mennyire érinti őket a CrowdStrike-incidens. Van ebben némi katasztrófa turizmus is, minden bizonnyal mindenkitől azt várták, hogy feszülten, a teljes kiszolgáltatottságot mutatva nyilatkozik.
Nos, a Southwestnél nem ez történt, vagyis nem amiatt sajnálkoztak, ami a többi légitársaságot térdre fektette. Rendszereik nagy része ugyanis még Windows 3.1-en és/vagy Windows 95-ön fut, ami miatt rendszeresen kapják a negatív visszajelzéseket, mégsem történnek meg a várva várt modernizálások. Míg másnál az utaskezelés azonnal leállt, addig a Southwestnél az ósdi rendszer hibamentesen működött tovább, még a belsős, dolgozói nyilvántartás, beosztáskezelés háttérrendszereiként üzemelő Windows 95 sem érzett meg semmit a történésekből.
Miként lehetséges ez? Nagyon egyszerű; egyik rendszer sem támogatott már, ezért kimaradnak olyan frissítésekből, amik egyébként az újabb szoftvereket igyekeznek frissen tartani. Az utazóknak és a dolgozóknak elegük van, a vállalat azonban most épp bólint egy hatalmasat, hogy "Na ugye! Megmondtuk.", nem kell valamit "megjavítani", ha az rendben működik.
Gyorsan hozzá kell tenni, hogy a Southwest rendszerei hiába működtek megfelelően, a reptéri káoszban a többi légitársaságot érintő leállások miatti késések és menetrendi változások őket is elsodorták.