Amikor az Nvidia bemutatta a DLSS-t, a technológiától nem dobtunk hátast, a felskálázó algoritmusok azonban hatalmas fejlődésen mentek keresztül az elmúlt években, és mostanra a gamerek legjobb barátaivá váltak, köszönhetően annak, hogy bizonyos helyzetekben képesek akár megduplázni a képkockaszámot anélkül, hogy zavaró lenne a jelenlétük. A kizárólag RTX és GTX kártyákkal használható DLSS-nek eddig csak az AMD FSR technológiájával kellett versenyezni (melynek 2.1-es verziója épp a napokban debütált), hamarosan azonban megváltozik a helyzet.
A Digital Foundry szakértői már most, az Intel Alchemyst sorozatának rajtja előtt tesztelték az Arc A770-es kártyát és az Intel felskálázó algoritmusát, az XeSS-t. A srácok a Shadow of the Tomb Raiderben próbálták ki a rendszert 1080p, 1440p és 4K felbontásban. Utóbbiban a teljesítmény mód 88%-os képkockaszám-emelkedést jelentett (nyilván ott a legérezhetőbb a felskálázás hatása, ahol a GPU a szűk keresztmetszet), de még 1440p-ben is 52%-os javulást értek el.
Természetesen az XeSS-nek vannak még hibái, a vízzel és a sárral például nagyon nehezen boldogul, de semmi olyan nem jelentkezett a teszt során, amit ne lehetne idővel kijavítani. Raádásul az XeSS nemcsak az Intel asztali kártyáival, hanem az integrált GPU-kkal és más gyártók modelljeivel is működni fog. Már csak az kell, hogy a játékfejlesztők elkezdjék beépíteni a saját címeikbe.