Az ASUS NovaGo, a HP Envy x2 és a Lenovo Miix 630 formájában hamarosan befutnak az első olyan PC-k, amelyek ARM-alapú chippel és Windows 10-zel érkeznek. Ezek merőben eltérnek majd a windowsos mobiloktól és a Windows RT-s eszközöktől, hiszen olyan teljes értékű Windowst futtatnak, ami majdnem megegyezik azzal, ami Intel vagy AMD CPU-t használó gépekre telepíthető.
A Microsoft új dokumentációt adott ki a Windows 10 on ARM rendszerhez, és pontosította, hogy miként működik az x86-os emuláció, illetve miket tehetnek a fejlesztők a siker érdekében. Ezzel egyszerre a korlátokat is részletezte az óriás.
Bár az emulációnak hála a legtöbb, x86-os chipre tervezett program fut majd, az Intel és AMD processzorokra írt 64 bites appok nem lesznek támogatva. Az ARM64-re fordított appok működnek (így az Intéző, a Start menü és a Cortana is, valamint a Jegyzettömb és társai). Az univerzális appok közül az x86-os és az ARM32-es verziók működnek majd. Az ARM64-es UWP appok nem.
A Microsoft szerint az OpenGL 1.1-et vagy újabbat igénylő játékok és programok sem futnak majd. Ez azt jelenti, hogy elég sok játékról kell lemondani, hiszen az OpenGL 1.2 1998-ban érkezett. Az anti-cheat driverekre építő játékok sem működnek majd a rendszeren. Driverek közül pedig kizárólag az ARM64-es verziók támogatottak, vagyis a specifikusan x64-es vagy x86-os driverre építő hardverek nem működnek.
A jobbgombos menüt testre szabó appok, illetve a Hypervisor Platform sem támogatottak, vagyis Hyper-V-alapon nem lehet virtuális gépet futtatni sem.
A Microsoft alapvetően azt ajánlja, hogy a fejlesztők fordítsák újra a nem támogatott programokat a kezelt technológiák egyikével.