Nincs abban semmi új, hogy az interneten milyen alapos megfigyelés alatt tartanak mindenkit, még akkor is, ha általában nemet mondunk a weboldalak követési igényeire. A nagy közösségi oldalak, a keresőmotorok mindig megtalálják a módját, hogy még akkor is számon tarthassák az aktivitásunkat, ha már nem is az ő területükön böngészünk.
Ebbe a mechanikába szállt bele páros lábbal az Apple, mikor bevezette, hogy minden alkalmazásnak külön engedélyt kell kérnie a felhasználótól, hogy gyűjthessen róla információkat. Ezzel a cupertinói székhelyű vállalat tetemes kárt okozott a hirdetőknek, akik most újabb hatalmas pofont kaptak, ezúttal az Európai Uniótól.
Az Európai Parlament ugyanis a Belső Piaci és Fogyasztóvédelmi Bizottság javaslatára megszavazta, hogy a jövőben ezek az úgynevezett kapuőr cégek (pl.: Meta, Google) csak és kizárólag úgy profilozhatnak és vehetnek célba ez alapján reklámokkal felhasználókat, ha azok világos és egyértelmű módon elfogadják a megújult szabályokat, amelyekről a vállalatok megfelelően tájékoztatták őket.