40 évnyi kutatás érhet most révbe, ha pedig tényleg sikerül magunk mögött hagynunk a klasszikus lítium-ion akkumulátorokat, és át tudunk térni lítium-fém akkukra, az hatalmas jelentőséggel bírhatna a mobiltelefonok és az elektromos autók vonatkozásában is.
Laboratóriumi körülmények között már korábban is létezett ez a megoldás, azonban ez idáig nem sikerült a gyakorlatban is működtethető, megfelelő élettartammal bíró lítium-fém akkumulátort legyártani. A Harvard Egyetem Műszaki és Alkalmazott Tudományi kara azonban most áttörést ért el.
Az általuk létrehozott akku akár 10 ezer alkalommal is feltölthető és lemeríthető, így gond nélkül alkalmas arra, hogy kereskedelmi forgalomba kerülhessen. Ez hatalmas fegyvertény, egy elektromos autó ennek az akkunak a segítségével rövidebb töltési idő mellett tudna jóval nagyobb távot megtenni, a kocsi élettartama pedig nem különbözne érdemben egy hagyományos, benzines modellétől.
Az elektromos autók elleni egyik gyakori érv, hogy kipurcant akkumulátoraik veszélyes hulladéknak minősülnek, így komoly veszélyt jelentenek környezetünkre, a lítium-fém akkumulátorokkal viszont jelentősen kitolható az ilyen járművek élettartama, így ezzel a negatívummal sem kell már számolni.
Fontos, hogy messze nem holnap fogja még leváltani ez az akku a lítium-ion akkumulátorokat, és még a kutatók előtt áll az a feladat is, hogy egy autókba szerelhető változatot is legyártsanak belőle, de a tudósok szerint ez egy megugorható kihívás.