A Google úgy döntött, hogy a felhős üzletágának bevételei mellett azt is nyilvánosságra hozza, hogy mennyi pénzt keres a YouTube reklámjaiból. A jelentés szerint 2019-ben a YouTube-hirdetések több mint 15 milliárd amerikai dollárt hoztak a vállalat konyhájára. Ez közel 10 százaléka az anyavállalat Alphabet teljes árbevételének, és ebben még benne sincs a YouTube más forrásokból, például az előfizetésekből származó forgalma.
Ilyen adatokat most először közölt a Google, és Sundar Pichai ügyvezető azt is hozzátette, hogy nagyon elégedett a haladással. Ami nem csoda tekintve, hogy 2017 óta a reklámbevételek közel megduplázódtak a YouTube-on. Mindeddig tartózkodott attól a cég, hogy pontos számadatokat hozzon nyilvánosságra, mára azonban tudni, hogy tavaly 11,1, azelőtt 8,1 milliárd volt ez az érték.
Sundar Pichai felfedte azt is, hogy a YouTube Premium és a YouTube Music több mint 20 millió előfizetőt gyűjtöttek, a YouTube TV pedig 2 millióval büszkélkedhet. A nem reklámokból származó bevételek további 3 milliárd dollárral gyarapították a cég kasszáját.